NOTA: Acest site foloseste cookies pentru o mai buna experienta a utilizatorilor!

nume
email:
colet

Ne plac cumparaturile online insa este cunoscut faptul ca exista suficient de multe situatii cand nu suntem multumite de produs, nu corespunde asteptarilor noastre sau se intampla sa nu se potriveasca marimile in cazul hainelor cumparate online. In acest material speram sa raspundem la majoritatea intrebarilor pe care le-ati putea avea vis-a-vis de returul unui produs atunci cand acesta este achizitionat online.

Primul lucru pe care trebuie sa il cunoasteti este ca orice produs achizitionat online poate fi returnat, fara un motiv anume, in termen de 14 zile de la primirea articolului respetiv. Cu alte cuvinte, chiar daca vanzatorul este interesat de motivul pentru care doriti sa faceti returul, dumneavoastra nu sunteti obligat sa il divulgati. Si chiar daca alegeti sa comunicati comerciantului motivul care sta la baza deciziei acesta nu are dreptul sa refuze returul.

In al doilea rand trebuie sa cititi cu atentie termenii si conditiile de utilizare a sitului, de procesare a comenzii si de retur. Majoritatea siturilor serioase au specificate aceste criterii si stabilesc cu exactitate in ce conditii poate fi refuzat returul si cum vor fi rambursati banii. Conform legii in vigoare, Oug 34/2014, suma trebuie rambursata in maxim 30 de zile calendaristice, desi majoritatea siturilor aleg sa returneze banii in termen de 10-14 zile.

In al treila rand trebuie sa stiti ca nu este obligat comerciantul sa achite costurile transportului pentru retur. Asadar, daca intentionati sa returnati un produs, returul il platiti dumneavoastra. Verificati din nou termenii si conditiile de retur de pe site pentru a va asigura ca puteti transmite printr-un anumit curier sau o anumita modalitate. Totodata atentie la transmiterea coletului fara costuri de ramburs, intrucat in acest caz comerciantul va refuza receptia acestuia. Nu uitati ca rambursarea banilor se face ulterior verificarii produsului si, de cele mai multe ori, prin transfer bancar. In cazul unui retur, vanzatorul are obligatia legala sa va restituie suma achitata conform facturii, inclusiv transportul initial daca acesta a fost specificat pe factura.

Nu deteriorati produsul. In cazul hainelor mai ales, aveti grija atunci cand le probati pentru a nu le deteriora, pata sau rupe eticheta. Oricare dintre aceste situatii poate duce la refuzul vanzatorului de a va restitui banii. 

Atentie daca produsul respectiv a facut obiectul unei promotii speciale in care ati achizitionat mai multe produse, beneficiind astfel de reducere. In aceste situatii, in cazul in care returnati unul dintre produse, este foarte posibil ca pretul pentru restul produselor ramase sa fie mai mare. Clarificati acest aspect cu comerciantul inainte de a transmite coletul, daca nu chiar inainte de a plasa comanda.

Ambalajul original nu este obligatoriu desi este de dorit. Daca ati deteriorat ambalajul vanzatorul nu va poate refuz returul insa poate percepe un cost pentru refacerea acestuia sau aducerea produsului in stadiul in care se afla initial.

Stiri din lumea modei